The Customer is Always Right
"The customer is always right” is a slogan which drives service staff to deliver customer satisfaction. It is a philosophy that guides employees to treat customer issues and complaints seriously. For instance, in food business, when diners are not happy with the food, the service staff must immediately send out another plate.
However, many contend that this is not a fair way to conduct business. When customers are always right, they can be dishonest and they will exploit their servers. Policies about what it means to be a customer should be made clear to avoid abuse from customers and prevent loss. Differing opinions give rise to much discussion on the validity of the slogan in business.
The advocates of the slogan say that customers are needed for business to grow. In order to gain a steady market, customers must get what they want to be satisfied. This ensures that they will spread the word to others and will bring more customers back. Companies with good customer service are sure to have a resounding reputation.
Furthermore, customers need to feel that they are special and valued. They should not feel that they are only needed for their money. Service staffs need to realize that customers are also the reasons why they got hired. Without customers, there will be no employees.
Lastly, following this slogan is the best way to weed out competitions. In a modern world where competition is fierce and there are always new marketing gimmicks, investing in customer service will always pay off. Customers will see a business’s good intentions that will deepen their loyalty.
Those who disagree say that it gives abrasive customers an unfair advantage over nicer customers. Some customers who are demanding can ask for more and can be unreasonable. They can get better treatment knowing that they are always right. All kinds of customers should be given equal treatment.
They also say some customers are simply bad for business. When they become abusive or unreasonable, it can result in more losses than gains for the business as employees give them more attention and time. Pleasing these kinds of customers becomes a priority instead of maintaining the business.
Lastly, it can result in employee dissatisfaction. Employees are what make the business operate. They are the frontrunners who deal with different customers every day. When they are told to always give in to customers’ desires because customers are always right, they will feel that they are not being valued.
해석
고객은 항상 옳다
“고객은 언제나 옳다”는 서비스 직원들로 하여금 고객 만족을 주도록 하는 슬로건이다. 그것은 직원들로 하여금 소비자 문제들과 불만들을 심각하게 다루도록 이끄는 철학이다. 예를 들어, 음식 비즈니스에서, 식사하는 사람들이 음식에 대해 만족하지 않는다면, 서비스 직원들은 즉각 또 다른 접시를 내보내야 한다.
하지만, 많은 사람들이 이것이 비즈니스를 하는 공정한 방법이 아니라고 주장한다. 고객들이 항상 옳다면, 그들은 비양심적일 수 있고 그들의 서비스 직원들을 착취할 수 있다. 고객이 되는 것이 어떤 의미인가에 대한 정책들은 고객들의 악용을 방지하고 손실을 방지하기 위해 명확해져야 한다. 다른 의견들은 비즈니스에 있어 그 슬로건의 유효함에 대해 더 많은 토의를 하게 한다.
그 슬로건을 옹호하는 사람들은 비즈니스가 성장하기 위해서는 고객들이 필요하다고 말한다. 꾸준한 시장을 얻기 위해서, 고객들은 만족하기 위해 원하는 것을 가져야만 한다. 이는 그들이 다른 사람들에게 입소문을 퍼뜨리는 것을 확실히 하고 더 많은 고객들을 가져오게 된다. 좋은 고객 서비스를 가진 기업들은 확실히 굉장한 명성을 가진다.
더 나아가, 고객들은 그들이 특별하고 가치 있다는 것을 느낄 필요가 있다. 그들은 단지 그들의 돈만을 위해 필요하다고 느껴서는 안 된다. 서비스 직원들은 고객들이 그들이 고용된 이유들이기도 하다는 것을 알아야 할 필요가 있다. 고객들 없이는 직원들도 없을 것이다.
마지막으로, 이 슬로건을 따르는 것은 경쟁을 제거하는 가장 좋은 방법이다. 경쟁이 치열하고 항상 새로운 마케팅 술책들이 있는 현대의 세상에서, 고객 서비스에 투자하는 것은 항상 성과가 있을 것이다. 고객들은 그들의 충성도를 깊게 해줄 어떤 비즈니스의 좋은 의도들을 볼 것이다.
동의하지 않는 사람들은 그것이 더 상냥한 고객들보다 거친 고객들에게 부당한 이득을 준다고 말한다. 요구를 많이 하는 일부 고객들은 더 많은 것을 요구할 수 있고 그것은 합리적이 아닐 수 있다. 그들은 그들이 항상 옳다는 것을 알면서 더 나은 대접을 받을 수 있다. 모든 종류의 고객들은 동등한 대접을 받아야 한다.
그들은 또한 일부 고객들은 비즈니스에 있어 좋지 않다고 말한다. 그들이 욕을 하거나 비합리적이 되면, 직원들이 더 많은 신경을 쓰고 시간을 들이기 때문에 그것은 더 많은 손실의 결과를 가져올 수 있다. 이러한 종류의 고객들을 만족시키는 것이 비즈니스를 유지하는 것 대신에 우선 순위가 되어 버린다.
마지막으로, 그것은 직원 불만족의 결과를 낳을 수 있다. 직원들이 비즈니스가 운영되게 만든다. 그들이 매일 다양한 고객들을 대하는 선두주자들이다. 그들이 항상 고객들이 옳기 때문에 원하는 것들을 항상 받아주도록 하는 지시를 받으면, 그들은 그들이 가치 있게 취급 받지 않는다고 느낄 것이다.
출처
https://www.hackers.co.kr/?c=s_lec/lec_study/lec_engnews_begin#;
'뿅뿅뿅 > English is a shortcut to success' 카테고리의 다른 글
영어 표현 늘리기 - get over (0) | 2020.05.14 |
---|---|
영어 표현 늘리기 - walk off (0) | 2020.05.03 |
영어 표현 늘리기 - can't stand (0) | 2020.04.27 |
영어 표현 늘리기 - take a look (0) | 2020.04.25 |
[영어뉴스/영어토론]돈으로 행복을 살 수 있을까 ? (0) | 2020.04.03 |